آخرین اخبار

19. مهر 1402 - 12:03   |   کد مطلب: 46284
رئیس دانشگاه سیدجمال‌الدین اسدآبادی با اشاره به چرایی غیرقابل ترمیم بودن سیلی مردم فلسطین به اسرائیل، گفت: اگر این بزرگترین شکست صهیونیست‌ها در طول تاریخ نباشد، حداقل بزرگترین شکست‌ خفت‌بار و ننگینی است که نه تنها غرور ملی رژیم جعلی صهیونیستی را به شدت خدشه‌دار کرده بلکه آن‌ها را به یک ملت تحقیر شده و سرافکنده، در چشم جهانیان تبدیل کرده است.

صادق خزل‌پور در گفتگو با خبرنگار آوای سیدجمال،  با اشاره به اینکه 15 مهر طوفانی از زمین، آسمان و دریا همانند صاعقه و زلزله‌ای وحشتناک و رعب‌آور، بر سر صهیونیست‌ها فرود آمد، گفت: این طوفان، 5 هزار موشک و راکت از ۸۰ نقطه، ۲۰ شهرک و ۱۱ پایگاه نظامی ارتش صهیونیستی را مورد تهاجم قرار داد و در نتیجه، محاسبات و معادلات منطقه‌ای را به کلی تغییر داد.

 

رئیس دانشگاه سیدجمال‌الدین اسدآبادی با اشاره به اینکه همواره فرمایشات رهبر انقلاب حاوی نکات استراتژیک و عمیقی است و اشراف اطلاعاتی و دانش فوق‌العاده‌ای که در اخصوص مسائل منطقه دارند، گفت: ایشان شکست رژیم صهیونیستی مقابل فلسطین را غیر قابل ترمیم خواندند که دلایل فراوانی بر غیر قابل ترمیم این شکست وجود دارد.

 

وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی یک هیمنه پوشالی برای خود درست کرده بود که هیچ قدرتی توان آسیب‌زدن به آن‌ها را ندارد، با وجود این، ورود حماس و جوانان دلاور فلسطینی به عمق خاک اسرائیل و اشغال آن، این گزاره غیرقابل شکست بودن آن‌ها را به سخره جهانیان تبدیل کرد.

 

خزل‌پور گفت: اگر نگوییم این بزرگترین شکست صهیونیست‌ها در طول تاریخ است، حداقل یکی از بزرگترین شکست‌های خفت‌بار و ننگین آن‌ها است که نه تنها غرور ملی رژیم جعلی صهیونیستی را به شدت خدشه‌دار کرده بلکه آن‌ها را به یک ملت تحقیر شده و سرافکنده، در چشم جهانیان تبدیل کرده است.

 

وی خاطرنشان کرد: آن‌ها نه تنها از لحاظ نظامی متحمل بزرگترین تلفات انسانی و لجستیکی خود در طول تاریخ شدند بلکه گنبد آهنین پوشالی آن‌ها هم به شدت تحقیر شد و راکت‌ها و موشک‌های مقاومت به راحتی از آن عبور کرد.

 

رئیس دانشگاه سیدجمال‌الدین اسدآبادی با بیان اینکه این رژیم غاصب، از لحاظ اطلاعاتی هم متحمل بزرگترین شکست تاریخ خود شد، افزود: پس از اشغال چندین نقطه جغرافیایی در داخل خاک این رژیم جعلی و متحمل شدن بیشترین تلفات، تازه متوجه ابعاد ماجرا شدند، شبکه پیچیده جاسوسی، هواپیماهای بدون سرنشین و فناوری جاسوسی اسرائیل، امروزه به یک شوخی تمسخرآمیز تبدیل شده است.

 

وی یادآور شد: اینکه آن‌ها با وجود حمایت اطلاعاتی غرب نتوانسته‌اند این تهاجم وسیع را پیش‌بینی کنند، پرسشی است که محافل دانشگاهی و اندیشکده‌ها باید سال‌ها برای پاسخ دادن به آن بکوشند.
خزل‌پور راهبرد مقاومت فلسطین به حالت تهاجمی خواند و گفت: به طوری که همچنان شهرهای اراضی اشغالی نظیر تل‌آویو، قدس، عسقلان، اشدود و غیره را مورد حملات موشکی خود قرار می‌دهد.  

 

وی نفرت مردم کشورهای مسلمان منطقه نسبت به صهیونیست‌ها را در اوج خود دانست و افزود: پروژه عادی‌سازی آن‌ها با سعودی‌ها شکست خواهد خورد و نشانه‌های آن هم کاملا آشکار است، آنچنان‌که دولت سعودي به علت فشار افکار عمومی مجبور به توقف مذاکرات با اسراییل شد.

 

رئیس دانشگاه سیدجمال‌الدین اسدآبادی اذعان کرد: حداقل بنا بر آمار خود صهیونیست‌ها بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ اسرائیلی در اختیار محور مقاومت فلسطین قرار دارد که عملاً هر گونه حمله نظامی را با پیچیدگی‌های فراوانی مواجه می‌سازد.

 

وی با بیان اینکه رژیم غاصب در بدترین وضعیت خود در چند دهه اخیر است، گفت: در 40 هفته با اعتراضات شدید داخلی و چند دستگی‌های سیاسی مواجه شده و صرفا در یک هفته بیش از 700 هزار نفر یک صدا علیه فساد، ناکارآمدی و دیکتاتوری کابینه نتانیاهو شعار دادند.

 

خزل‌پور با بیان اینکه جنبش جدایی‌طلبی، عملاً رژیم جعلی اسرائیل را وارد یک جنگ داخلی کرد، افزود: وقوع این جنگ داخلی نکته‌ای است که خود آن‌ها صراحتاً به آن اعتراف کرده‌اند، چنان‌که رهبر جنبش معروف به جدایی‌طلبی، به صراحت بیان کرده: «تقسیم اسرائیل به دو سرزمین جدا از هم کاملاً ضروری است. ما در حال افتادن در ورطه نابودی هستیم. اگر این وضعیت ادامه پیدا کند، از بین خواهیم رفت».

 

وی خاطرنشان کرد: در نهایت، این طوفان و زلزله، حتی از لحاظ اقتصادی هم برای آن‌ها شکست فجعیعی بود چرا که دیگر هیچ عقل سالمی به دنبال سرمایه‌گذاری در محدودۀ غصبی آن‌ها نخواهد بود.

 

رئیس دانشگاه سیدجمال‌الدین اسدآبادی با بیان اینکه این طوفان، در حال حاضر، هزینه اقتصادی مستقیمی برای رژیم غاصب داشته، افزود: از بین رفتن بخشی از زیر ساخت‌ها، پادگان‌ها، تعداد زیاد موشک شلیک شده در سامانه پدافندی برای مقابله با راکت های مقاومت از جمله این هزینه‌ها است.
انتهای پیام/ن
 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal