آخرین اخبار

26. خرداد 1402 - 13:00   |   کد مطلب: 45283
رئیس دانشگاه سیدجمال‌الدین اسدآبادی بااشاره به مصداق‌های قابل لمس ایمان و امید در کشور، گفت: احیا بالغ بر ۳ هزار کارگاه، کارخانه و مرکز تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل در دولت سیزدهم نمونه‌ای از کارهای امیدبخش است.

به گزارش آوای سیدجمال، صادق خزل‌پور پیش از خطبه‌های نماز جمعه ۲۶ خرداد در شهرستان اسدآباد و به مناسبت سالگرد شهادت سردار بزرگ اسلام شهید مصطفی چمران و هفته بسیج اساتید، اظهار کرد: رهبر انقلاب شهید چمران را مصداق آیه ۲۳ سور احزاب یعنی بعضى از مردم در مقابل تعهدشان و تکلیفى که با خدا بر سر آن عهد بسته‌اند، صدق و راستى به خرج می‌دهند، بعضى راهشان را پیمودند و به سرمنزل رسیدند، بعضى هم منتظر آن سرمنزلند، این‌ها هرگز این تکلیف را عوض نکردند، عوضى نگرفتند و با کمال صدق و صفا و راستى این راه را تا آخر ادامه دادند.

 

وی با بیان اینکه سخن گفتن از شهیدی چون چمران با ابعاد گوناگون، ‌از اسوه ای که جمع اضداد بود، از آهن و اشک، ‌از شیر بیشه نبرد و عارف شب‏ های قیرگون، از پدر یتیمان و دشمن سرسخت کافران، بسیار سخت بلکه محال است، گفت:  او مرد عمل و نه مرد سخن، این نمونه کامل هجرت، جهاد و شهادت، این شاگرد راستین مکتب امام خمینی(ره)، این مالک‏ اشتر جنوب لبنان و حمزه کربلای خوزستان سخت و دشوار است.

 

 رئیس دانشگاه سیدجمال‌الدین اسدآبادی تصریح کرد: شهید چمران دارای ویژگی‌های ارزشمندی است که امروز به عنوان یک الگو برای ما و نسل جوان مطرح است، گفت: شهید چمران مصداق بصیرت و یک دانشمند بزرگ و تمام عیار بود، او یک فرد برجسته و بسیار خوش استعداد بود. در بزرگ‌ترین و معروف‌ترین دانشگاه‌هاى دنیا درس خوانده بود،  در آن دانشگاهى که دکترای هسته ای و فیزیک پلاسما را گرفته بود، یکى از دو نفر برترین آن دانشگاه و آن بخش و آن رشته محسوب می شده است.

وی ادامه داد: او دانشمند بزرگی بود که وقتی پای دفاع از مسلمانان پیش آمد، با بصیرت دریافت که دنیاى اسلام به وجود او به عنوان سرباز، محتا‌ج‌تر است تا به وجود او به عنوان یک متخصص و دانشمند. نام، مقام و تمام ظواهر و عناوین دنیوی را رها کرد و به لبنان رفت و علیه صهیونیست ها جنگید.

خزل‌پور افزود: او پرچم خونین تشیع را در برابر جبارترین ستم‏گران روزگار، صهیونیزم اشغال ‏گر و هم‏دستان خونخوار آنها، به اهتزاز در می ‏آورد و از قلب بیروت سوخته تا قله‏‌های بلند کوه ‏های جبل‏عامل و در مرزهای فلسطین اشغال شده از خود قهرمانی‏ ها و رشادت ها به یادگار گذاشته است.

 

وی با اشاره به دیگر ویژگی شهید چمران، گفت: او هنگامی که کشور عزیزمان مورد تجاوز رژیم ضد انسانی صدام ملعون قرار گرفت، درجه عالى، وزارت و مناصب دولتی را کنار گذاشت و لباس جنگ پوشید.برای حفظ حیثیت و ناموس این آب و خاک در برابر تهاجم ظالمانه تمام مستکبران شرق و غرب، ستاد جنگ‌های نامنظم را بنیان‌گذاری کرد. و در خط مقدم جبهه در اهواز جنگید.  یعنى براى او مقام ارزش نداشت، دنیا ارزش نداشت، جلوه هاى زندگى ارزش نداشت.

رئیس دانشگاه سیدجمال‌الدین اسدآبادی افزود: چمران سرشار از تعهد و مصداق کامل ایمان و امید بود. هنگامی که در سوسنگرد شدیداً زخمی شد و به بیمارستان منتقل شد. در همان شبی که در بیمارستان بستری بود، جلسه مشورتی فرماندهان نظامی، استاندار خوزستان و نماینده امام در سپاه پاسداران (شهیدمحلاتی) در کنار تخت او در بیمارستان تشکیل شد و در همان حال و همان شب، پیشنهاد حمله به ارتفاعات الله‏ اکبر را مطرح کرد.

 

وی با تأکید بر اینکه امروز وظیفه و رسالت بزرگ ما بر اساس فرمان امام و پیشوای دانشمند و فرازنه ما این است که ایمان و امید را در کشور زنده نگه داریم، افزود: اگر سربلندی ایران منافع ملی، بهبود اوضاع اقتصادی، پیشرفت کشور و عزت ملی را دوست داریم، وظیفه داریم با جهاد تبیین، جهاد امیدآفرینی را در کشور راه بیندازیم.

 

خزل‌پور با اشاره به مصداق‌های قابل لمس ایمان و امید در کشور،گفت: در دولت سیزدهم بالغ بر ۳ هزار کارگاه، کارخانه و مرکز تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل احیا شده که این موارد موجب امید بخشی در جامعه می‌بخشد.

وی افزود:  دنا چهارمین ناوچه از کلاس موج است که توسط نیروی دریایی ارتش قهرمان جمهوری اسلامی ایران طراحی و ساخته شده و نشانگر سطحی جدید در تاریخ شناور سازی ایران عزیز است. این کشتی در طی هشت ماه، زمین را دور زد بدون اینکه به هیچ کشوری در این مسیر وابسته باشد.

 رئیس دانشگاه سیدجمال‌الدین اسدآبادی انجام فعالیت های عمرانی نظیر آسفالت محوطه دانشگاه، اجرای لبند و استحکام بخشی نمای دانشگاه، آغاز عملیات اجرایی فاز نخست حصارکشی دانشگاه، راه اندازی کتابخانه الکترونیک و افتتاح گلخانه آمورشی دانشگاه، نیروی انسانی در هر دو بخش هیأت علمی و کارمندی، توسعه رشته های دانشگاه و راه‌اندازی مقطع کارشناسی ارشد رشته آب و هواشناسی گرایش تغییر اقلیم با پیگیری های فراوان تیم مدیریتی دانشگاه، بازگشایی دانشگاه بعد از ۲ سال تعطیلی به علت بیماری همه گیر کرونا که طی یک اقدام جهادی و با کار شبانه روزی معاونین و مدیران دانشگاه و با مساعدت ویژه وزیر علوم در اختصاص بودجه های ابلاغی را اقدامات در دانشگاه سیدجمال برشمرد.

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal