آخرین اخبار

27. ارديبهشت 1402 - 16:27   |   کد مطلب: 45023
رئیس دانشگاه سیدجمال‌الدین اسدآبادی خبر داد:
پرداخت طلب اعضای هیأت علمی/تأمین 35 درصد کسری بودجه دانشگاه
صادق خزل‌پور از تأمین 35 درصدی کسر بودجه امسال خبر داد و گفت: این دانشگاه 18 عضو هیأت علمی فعال داشت که تا امروز 4 عضو دیگر جذب و تا مرداد ماه نیز دو نفر دیگر اضافه خواهند شد.

به گزارش خبرنگار آوای سیدجمال، صادق خزل‌پور، رئیس دانشگاه سیدجمال‌الدین اسدآبادی در نشست با خبرنگاران و فعالان فضای مجازی این شهرستان، با ارائه گزارشی به صورت کلیپ از عملکرد خود در طول خدمتش، اظهار کرد: براساس بودجه سال 1400 و تورم موجود، دانشگاه سیدجمال با 40 درصد کسری بودجه مواجه بود که با عنایت وزیر علوم و تلاش معاونت مالی دانشگاه 35 درصد کسری بودجه تأمین و با 5 درصد کسری وارد سال جدید شدیم.

 

 

کسری 40 درصدی بودجه در 1401/افزایش  17 درصدی بودجه در سالجاری

وی ادامه داد: البته با برنامه‌ریزی‌ و پیگیری‌ها مجدانه بودجه امسال نسبت به بودجه پارسال 57 درصد افزایش دارد که 40 درصد آن کسری بودجه سال ماقبل و در اصل 17 درصد افزایش بودجه داشتیم.

 

رئیس دانشگاه سیدجمال‌الدین اسدآبادی از افزایش 33 درصدی اعضای هیأت علمی در این دانشگاه خبر داد و گفت: در زمان ورود بنده به دانشگاه تنها 18 عضو هیأت علمی فعال داشتیم که تا امروز 4 عضو دیگر جذب و تا مرداد ماه نیز دو نفر دیگر اضافه خواهند شد و تعداد به 22 نفر خواهد رسید.

 

جذب 4 عضو هیأت علمی جدید در دانشگاه

وی اذعان کرد: با توجه به فراخونان جذب هیأت علمی در اردیبهشت و آبان ماه امسال، از مردم اسدآباد خواست برای بومی‌گزینی هیأت علمی در این فراخوان‌ها شرکت کنند.

 

خزل‌پور با اشاره به جذب 5 نیروی کارمند به عنوان یاور علمی، گفت: این نیروها در عادلانه ترین شکل از طریق آزمون وارد دانشگاه و به صورت قراردادی جذب شدند.

تصویب قانون 3 درصدی به امور فرهنگی

وی برگزاری اردوی سیاحتی زیارتی دانشجویی، برگزاری جلست جهاد تبیین، سلف غذاخوری دانشگاه صنعتی ‌کردن سلف دانشگاه، بروزرسانی تمام سامانه‌های آموزشی پژوهشی، پرداخت طلب اعضای هیأت علمی و حق لتدریس، آسفالت‎‌ریزی محوله دانشگاه را ا اقدامات در این مدت برشمرد.

 

رئیس دانشگاه سیدجمال‌الدین اسدآبادی از اختصاص 3 درصد بودجه دانشگاه به حوزه فرهنگی خبر داد و گفت: در گذشته این قانون که 3 درصد از اعتبار دانشگاه به مسائل فرهنگی اختصاص یابد، نبود و با دستور وزیر انجام می‌شد، اما امسال با تصویب این قانون، ما بیش از 3 درصد به حوزه فرهنگی پرداخت کردیم.

وجود 10 رشته با 22 هیأت علمی

وی با اشاره به وجود 10 رشته در دانشگاه سیدجمال، گفت: این رشته‌ها شامل شیمی، نقشه‌برداری، مهندسی کامپیوتر، باغبانی، فضای سبز، جغرافیا، تاریخ، علوم تربیتی، شیمی است.

 

خزل‌پور در خصوص مطالبه امام جمعه در زمینه رعایت عفاف و حجاب دانشجویان این دانشگاه، گفت: امام جمعه به عنوان پدر معنوی ماست و بعضی وقتها نیاز است که از فرزندانش حمایت و بعضی مواقع تذکر هم بدهد، قطعا" صحبت‌ امام جمعه به همه دانشجویان نیست و تنها یک درصد شاید حجاب را نکنند و هنجارشکنی کنند، البته کمیته عفاف و حجاب فعال است و مراحل آن از تذکرلسانی، درجریان قرار گرفتن خانواده، و دست آخر به کمیته انضباطی معرفی خواهد شد.

 

 

رئیس دانشگاه سیدجمال‌الدین اسدآبادی در خصوص سند زمین و ساختمان این دانشگاه، گفت: این دانشگاه سند زمین و ساختمان ندارد، در واقع از میزان 52 هکتاری که در زمان تأسیس دانشگاه به آن اختصاص داده شده در یک تفاهم‌نامه به 48 هکتار و در تفاهم‌نامه دوم به 12 هکتار کاهش رسیده که با ایجاد جاده سلامت از 12 هکتار این زمین تنها 8 هکتار برای دانشگاه بایقی مانده که آن هم سند ندارد.

 

 

دانشگاه سیدجمال رشته ی برای پژوهش در حوزه فرزندآوری ندارد

وی در پاسخ به این سؤال که دانشگاه سیدجمال در حوزه فرزندآوری و جوانی جمعیت چه اقدام و راهبردی دارد، گفت: واقعیت این است که ما رشته‌هایی نداریم که به موضوع فرزندآوری بپردازد و بیشتر رشته‌های ما تاریخ، جغرافیا، اقتصاد کشاورزی است.

 

خزل‌پور به بدهی 7 میلیارد تومانی به پیمانکار ساخت ساختمان دانشگاه و 700 میلیون تومانی به اعضای هیأت علمی از مدیریت قبلی دانشگاه اشاره کرد و گفت: امروز پرداخت‌ها به اعضای هیأت علمی به روز است.

 

 

وی در خصوص ساخت خوابگاه دانشجویی در دانشگاه سیدجمال، گفت: کلنگ این خوابگاه در تابستان سال 1401 در پردیس دانشگاه به زمین زده شده و محل بودجه آن از فروش زمین دانشگاه در خیابان 15 خرداد که هم اکنون در دست شهرداری و وانت‌بارهای میوه‌فروشان است، بوده، برای فروش مصوبه هیأت امنا، هیأت وزیران و مولدسازی را داریم که آن را با تغییر کاربری به بالاترین ارزش به انجام برسانیم، حال این امر باید کمیسیون ماده 5 آن را تغییر کاربری بدهد که علی‌رغم تمام پیگیری‌ها این اتفاق نیفتاده است. البته شهردار هم در این تغییر کاربری آن محل را به عنوان پارکینگ دیده است که ارزش آن کم و یک دهم زمین است، بنابراین با این وضعیت عملیات اجرایی خوابگاه را شروع نکنیم بهتر است تا اینکه یک معضل را بر دست دانشگاه بگذاریم.

 

وی ادامه داد: اعتبار برآورد ساخت این پروژه 55 میلیارد تومان در سال 1401 دیده شده که باتوجه به تورم به 67 میلیارد تومان پیش‌بینی می‌شود.

رئیس دانشگاه سیدجمال‌الدین اسدآبادی در بخشی هم از سخنانش به سؤال یپرامون مسمومیت تعدادی دانشجو با مونواکسیدکربن و غذایی اشاره کرد.

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal