آخرین اخبار

14. ارديبهشت 1403 - 16:42   |   کد مطلب: 47747
سرپرست تبلیغات اسلامی اسدآباد خبر داد:
تربیت ۴ هزار شاگرد توسط امام صادق(ع) برای مذهب تشییع
سرپرست تبلیغات اسلامی شهرستان اسدآباد با اشاره به اجرای برنامه‌های شب و روز شهادت امام صادق(ع)، گفت: تربیت چهار هزار شاگرد برای گسترش دین و تشیع، از مهم‌ترین اقدام ایشان بوده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین علی‌اصغر طالبی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی آوای سیدجمال»،

، با اشاره به قرار گرفتن در آستانه سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)، گفت: یکی از مهم‌ترین اتفاقات حیات مبارک حضرت صادق(ع) گسترش جنگ میان بنی‌امیه و بنی‌عباس، قیام زید، قیام ابومسلم خراسانی، تنش میان حاکمان و ائمه معصومین(ع) بود که ایشان و پدرش بهترین استفاده را از این فرصت داشتند و به تربیت افرادی زیادی پرداختند.

وی ادامه داد: براساس اعلام مرحوم طبرسی امام صادق چهار هزار نفر شاگرد را تربیت کرده و البته این افراد در یک زمان نبودند.

سرپرست تبلیغات اسلامی شهرستان اسدآباد اذعان کرد: در واقع تربیت چهار هزار شاگرد، یعنی گسترش دین و تشیع، لذا این فرصت در دوران امام صادق(ع) طلایی بوده است.
وی با اشاره به اینکه امام صادق(ع) تنها در یک رشته خاص شاگرد تربیت نکرد، افزود: شاگردان ایشان در رشته‌های مختلف علمی چون شیمی، طب، فقه، تفسیر موضوعی، کلام، اعتقادات توحیدی، مناظرات بسیار تربیت شدند.
حجت‌الاسلام و المسلمین طالبی با بیان اینکه شاگردان امام صادق(ع) اساس و بنیان علمی اسلام را تقویت کردند، افزود: درواقع اسلام و مکتب تشییع در زمان حضرت جان تازه گرفت و اکثر احادیث از ایشان نقل شده است.

وی با اشاره به اجرای برنامه‌های مختلف در سطح شهرستان به مناسبت شهادت امام صادق(ع)، وی از برگزاری مراسمات مختلف عزاداری در تمام مساجد توسط هئیت‌های مذهبی خبر داد و گفت:
مراسم شب شهادت امام صادق(ع) در مسجد مزین به نام حضرت بعد از نماز مغرب و عشا، دسته‌روی عزاداران از مقابل دفتر امام جمعه به سمت مسجد جامع، شام شهادت مجلس عزا در حوزه علمیه برادران ویژه روحانیون از جمله برنامه‌های شاخص شهرستان است.

سرپرست تبلیغات اسلامی شهرستان اسدآباد یادآور شد: در این مراسمات حجت‌الاسلام موحدی، امام جمعه شهرستان و حجت‌الاسلام عطایی از قم به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت.

حضرت صادق(ع) به عنوان امام ششم شیعیان در سال 180 یا 183 به دنیا آمد و در سن 65 الی 68 سالگی به شهادت رسید. در خصوص شهادتش هیچ‌گونه شبهه‌ای وجود ندارد و همه مورخان به اتفاق 25 شوال را روز شهادت حضرت می‌دانند.

پدرش امام باقر(ع) و مادرش فاطمه و کنیه‌اش ام‌فَروَه است.
انتهای خبر/ن

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal