آخرین اخبار

12. ارديبهشت 1403 - 7:44   |   کد مطلب: 47740
یک کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه غرب، نظام اسلامی را در چنبره اقتصاد گیر انداخته و برای به زانو درآوردن ایران و پرهیز از هزینه‌ها و پی‌آمدهای جنگ سخت، نهایت تمرکزش را بر روی جنگ اقتصادی خواهد گذاشت، گفت: تنها راه و بهترین راه کار ممکن برای عبور از این وضعیت مردمی‌سازی اقتصاد و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های اجتماعی مردم است.

 هوشنگ نادری در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «آوای سیدجمال» با بیان اینکه معروف است، سید جمال‌الدین اسدابادی وقتی میرزای بزرگ شیرازی را به صدور فتوای تحریم تنباکو ترغیب می‌کند، یک توصیه دوراندیشانه نیز به میرزای شیرازی داشته است، گفت: او به میرزای بزرگ یادآور می‌شود که تا امروز استعمار انگلیس از قدرت مرجعیت شیعه بی‌خبر است اما هنگامی که فتوا دادی و عموم شیعیان ایران از شما پیروی کردند، استعمار از قدرت مرجعیت باخبر می‌شود و دیگر نمی‌شود مانند گذشته در کنج حوزه بود و باید به عرصه اجتماع آمد، اگر بخواهی رویه گذشته را تکرار کنی استعمار مرجعیت را خواهد زد.

 

وی با اشاره به اینکه حکایت آن روز مرجعیت تشیع با شرایط امروز ایران و مقابله‌اش با جهان سرمایه‌داری بی‌شباهت نیست. ادامه داد: ایران با زدن اسرائیل به صورت مستقیم به مقابله بی‌پرده با نظام امپریالیستی ورود پیدا کرد، از طرفی غرب نیز متوجه شده است که نسخه‌های اسلام آمریکایی و تشیع انگلیسی و امید بستن به نفوذی‌ها نمی‌تواند درد بی‌درمان غرب را برابر ایران مداوا کند.

 

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: در نتیجه بازگشت به گذشته و پیروی کردن از نسخه‌های مقابله نیابتی از سوی ایران دیگر کارآمدی نخواهد داشت، چرا که غرب نیز از این پس وقت خود را مصروف رویارویی با بازوهای ایران نخواهد کرد، بنابراین ما چاره‌ای نداریم تا برای مقابله همه جانبه آماده شویم.

 

وی با بیان اینکه جهان در آستانه تحولی بنیادین قرار دارد و غرب نظام اسلامی را در چنبره اقتصاد گیر انداخته است، افزود: او برای به زانو درآوردن ایران و پرهیز از هزینه‌ها و پی‌آمدهای جنگ سخت، نهایت تمرکزش را بر روی جنگ اقتصادی خواهد گذاشت و در مقابل ایران چاره‌ای جز اینکه از این شرایط رهایی پیدا کند، ندارد.

 

نادری نسخه معرفی شده از سوی نظام اقتصاد مقاومتی، مردمی‌سازی اقتصاد و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های اجتماعی مردم تنها راه و بهترین راه کار ممکن دانست و گفت: برای همین است که می‌توان ادعا کرد خروج از این شرایط برابر است با تضمین استمرار حیات سیاسی ایرانیان و پرتاب مستقیم به وسط نظم نوین بین‌الملل، برعکس آن اگر شرایط را خوب درک نکنیم و به نفوذی‌ها فرصت داده شود تا آرزوهای غرب را به واقعیت تبدیل کنند، باید یقین کنیم غرب به کمتر از فروپاشی و تکه تکه شدن ایران رضایت نخواهد داد.

 

وی برای همین است که عقب‌نشینی برای جامعه ایرانی از هر رنگ، نژاد و از هر طیف و سلیقه غیرممکن خواند و افزود: مأموریت تاریخی مردم امروز ایران به سلامت عبور دادن ایران از این وضعیت است و باید با بهره‌گیری از کارشناسان امر قدرت اقتصادی ایران را مانند قدرت نظامی آن در تراز نظام اسلامی تعریف کنیم.

 

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه نظامی اسلامی توانسته با کمک محور مقاومت، مخاطرات را به بیرون از مرزهای جغرافیایی منتقل کند، افزود: وقت آن رسیده که برای تثبیت پایه‌های اقتصادی و تعریف اقتصادی برگرفته از الگوی محور مقاومت، محوری اقتصادی بسیار دورتر از محور مقاومت نظامی تعریف کند.

 

وی با اشاره به اینکه مقابله قطعی با غرب نمی‌تواند تنها بر پایه مقابله نظامی به سرانجام برسد، گفت: غربی‌ها از دوران باستان تاکنون هژمون خود را بر مبنای انتقال مشکلات به بیرون و جبران نواقص درونی با به خدمت گرفتن توانمندی‌های بیرون از سرزمین خود گسترانیدنده، بنابراین ما باید یک پیوند اقتصادی مستحکم بین درون کشور با کشورها و ملت‌های همسو ایجاد کنیم و تحقق این امر مرهون، همت بلند، عزم جزم جامعه، ایثار و اعتماد است.
 انتهای خبر/ن
 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal