آخرین اخبار

21. آبان 1399 - 18:39   |   کد مطلب: 37342
نزدیک 9 ماه است که مردم را از طریق فضای مجازی، رسانه‌ها، تلویزیون، چهره به چهره مجاب می‌کنیم که مراقبت کنید، پروتکل بهداشتی را رعایت کنید، ماسک بزنید، در تجمعات حاضر نشوید، مراسم عروسی و ختم اموات نگیرید اما همه این‌ها یک‌طرف و حرکت امروز مسئولان نامسئولانه ما یک‌طرف؛

به گزارش آوای سیدجمال، ماه‌هاست که ویروسی منحوس دامن‌گیر نه‌تنها شهر و استان و کشور ما بلکه جهان را اسیر خودکرده است؛ اما باید گفت که متأسفانه مسئولان نامسئولانه ما هنوز خود به درک و باور این مسئله مهم نرسیده‌اند.

 

 

به‌گونه‌ای که همین مسئولان به‌نوعی مصوباتی که خود ساعت‌ها پشت میز می‌نشینند و درباره آن بحث و گفتگو می‌کنند، نسبت به آن بی‌تفاوت بوده و این می‌شود که مصوبات به ناکجاآباد ختم شده و بر سر کاغذ می‌ماند.

 

 

حدود 9 ماه است که مردم از طریق فضای مجازی، رسانه‌ها، تلویزیون، چهره به چهره و حتی تلفن به تلفن بارها توجیه می‌شوند که مراقبت کنید، پروتکل بهداشتی را رعایت کنید، ماسک بزنید، در تجمعات حاضر نشوید، مراسم عروسی و ختم اموات نگیرید اما همه این‌ها یک‌طرف و حرکت امروز مسئولان نامسئولانه ما یک‌طرف؛

 

زنگ تودیع و معارفه مسئولی دیگر در اسدآباد به صدا درآمد و برای رفت‌وآمد شد یک رئیس و سرپرست که بر کرسی بنشیند، بوق و کُرنا به راه انداختند و مراسمی با ازدحام جمعیت برگزار کردند!

 

 

اگرچه در ابتدای ورودی مراسم تست تب سنجی گرفته می‌شد و افرا همه ماسک داشتند و حتی بر روی صندلی‌ها حک‌شده بود که یکی در میان بنشینند اما جای سؤال از مدیریت ستاد کرونا در این شهرستان است که چرا باید این مراسم با تجمع افراد انجام شود؟!

 

مگر نه اینکه برگزاری هرگونه مراسم و تجمعی به تعداد انگشت یک دست نباید برسد پس چرا در مراسم تودیع و معارفه یک مسئول بیش از 50 نفر حاضر می‌شوند؟!

 

مگر نه اینکه همان مسئولی که معارفه می‌شود، خود مسئول است و در این شرایط خاص حفظ سلامتی مهم‌ترین مسئولیت و رسالتی است که بر گردن همگان و به‌خصوص مسئولان است!

 

آیا الزامی برای برگزاری چنین مراسم تودیع و معارفه‌ای هست که نه‌تنها با ازدحام جمعیت همراه است بلکه به بیش از دو ساعت هم به طول می‌انجامد؟!

چندی پیش هم مراسم تودیع و معارفه سرپرست دانشگاه سید جمال‌الدین برگزار شد که اگرچه باوجود ماسک مسئولان و انجام تست تب سنجی انجام می‌شد اما همچنان با ازدحام جمعیت همراه بود!

 

ناگفته نماند که امروز فرماندار اسدآباد به‌عنوان مدیریت ستاد کرونا شهرستان به همراه اعضای شورای تأمین به میان مردم و بازار رفته و بر تمکین بازاریان از محدودیت‌های کرونایی تأکید کرده‌اند، این در حالی است که هنوز مسئولان ما به این باور نرسیده‌اند که خود مسئول می‌بایست تمکین به قانون و اجرای مصوبات داشته باشد تا دیگران الگو بگیرند.

 

بر اساس دستورالعمل ستاد مدیریت کرونا استان همدان  برگزاری هرگونه مراسم ممنوع است و بر همین اساس و آخرین سخنان شاهرخی استاندار همدان در جلسه در 17 آبان ماه باکسانی که باعث برگزاری تجمعات هستند، برخورد و به مراجع قضایی معرفی می‌شوند، حال سؤال اینجاست آیا آقای استاندار با برگزارکنندگان این مراسم برخورد می‌شود؟ چطور با خود مسئول برخورد می‌شود؟

 

ملاحظات را کنار بگذاریم و مراسمات اداری را هم باوجود کمترین جمعیت برگزار کرده و در ابتدای امر خود ما که مسئول هستیم پایبند به رعایت پروتکل باشیم.

انتهای پیام/ن

 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal